in ,

Ketengahkan Seni Tekat, HABIB Lancarkan Koleksi Rantaian Kasih di Aidilfitri 2023

Jenama barang kemas, HABIB telah melancarkan koleksi Rantaian Kasih di Aidilfitri 2023 yang menampilkan rangkaian keluaran baharu yang cantik.

Diilhamkan daripada amalan tradisional Tekat, koleksi itu menggambarkan reka bentuk sulaman hiasan Melayu, yang menggunakan benang emas pada latar belakang baldu berwarna-warni.

Koleksi Rantaian Kasih di Aidilfitri 2023 oleh HABIB mengetengahkan kraf tradisional Melayu dengan seni yang unik serta rumit.

Pengerusi Eksekutif Kumpulan HABIB, Dato Sri Meer HABIB berkata hari raya berkait rapat dengan ikatan persaudaraan yang membawakan tema kempen Habib tahun ini berkaitan rapat dengan hubungan.

Dato’ Sri Meer bersama Sharifah Rose

“Hari Raya Aidilfitri sentiasa menjadi masa untuk memperbaharui ikatan dengan keluarga, rakan dan orang tersayang serta memohon kemaafan mereka.

“Itulah sebabnya kempen Hari Raya Aidilfitri Habib sejak 20 tahun lalu membawa tema Rantaian Kasih, atau ‘hubungan yang mengikat’.

“Dan itulah sebabnya, tahun ini kami berbangga untuk mempamerkan ketukangan tekat Malaysia yang sangat indah.

“Rantaian Kasih adalah mengenai meraikan hubungan yang mendalam yang kami ada dengan pelanggan kami dan kegembiraan melihat keluarga berkumpul untuk mencari karya kegemaran baharu yang akan membolehkan mereka kelihatan terbaik semasa perayaan.

“Kami menjadikan misi kami untuk memastikan mereka boleh memilih daripada pelbagai koleksi barang kemas yang paling cantik dan eksklusif untuk Raya,” katanya ketika ditanya mengenai kempen tersebut,” jelasnya.

Koleksi HABIB Arowana merupakan sorotan utama keluaran tahun ini. Reka bentuk geometrinya seperti ikan haruan, dengan sisiknya yang berkilauan dan badan berliku-liku.

Dicipta daripada emas 18K dan berlian, koleksi ini mempunyai set reka bentuk pelbagai fungsi yang luar biasa dengan gabungan batu permata yang boleh dipakai sebagai rantai atau kerongsang.

Selain loket berlian panjang yang boleh digandingkan dengan baju kurung atau kebaya, terdapat juga hiasan berhias dalam bentuk cekung dan cembung tersendiri yang kelihatan hebat dengan pakaian apa pun.

Syiling wafer emas edisi tekat

Pembeli juga boleh menantikan keluaran baharu syiling wafer emas HABIB, yang memberi penghormatan kepada bentuk seni tradisional Tekat.

Syiling wafer emas 999.9 boleh didapati dalam lima reka bentuk berbeza: Bunga Cengkih (Cloves), Bunga Kekwa (Chrysanthemum), Bunga Padi (Padi), Bunga Raya (Hibiscus), dan Awan Larat (Cloud).

Syiling wafer emas ini dibungkus dalam sarung yang boleh dikumpulkan, menjadikannya sesuai untuk pemberian hadiah.

Ditulis oleh Cema Cempaka

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

GIPHY App Key not set. Please check settings

MK Tertarik Jadi Duta Armaan Kerana Kisah Pengasasnya

Ikhlaskan Jiwa Dekat Dengannya, Awesome TV Sediakan Rancangan Menarik Sepanjang Ramadan