Home Berita Antarabangsa Pereka Fesyen Kate Spade Tinggal Nota Untuk Anak Sebelum Bunuh Diri

Pereka Fesyen Kate Spade Tinggal Nota Untuk Anak Sebelum Bunuh Diri

0
Pereka Fesyen Kate Spade Tinggal Nota Untuk Anak Sebelum Bunuh Diri

NEW YORK, 6 Jun – Dunia fesyen meratapi kematian pereka fesyen terkenal Kate Spade, 55 tahun.

Menurut beberapa laporan, pereka fesyen Amerika tersebut menggantung dirinya pada pagi Selasa dengan selendang merah pada tombol pintu di apartmennya di New York City.

Dia ditemui tidak bertindak balas oleh pengurus rumahnya yang segera memanggil 911. Hanya beberapa minit kemudian, dia diumumkan mati di tempat kejadian.

Pegawai juga mendedahkan bahawa pereka fesyen kelahiran Kansas City meninggalkan nota bunuh diri. Dalam nota itu, Spade memberitahu Frances, anaknya yang berusia 13 tahun bahawa dia tidak sepatutnya menyalahkan dirinya kerana bunuh dirinya, sumber polis memberitahu Page Six.

Kate Spade

Sumber juga memberitahu The Post bahawa pereka fesyen itu kelihatan mengalami masalah dalam perhubungan peribadi, yang mungkin memberi petunjuk mengapa dia mengambil nyawanya sendiri. Suami Spade dilaporkan berada di dalam apartmen pada masa kematiannya.

“Ia adalah masalah keluarga … dalam hubungannya,” kata sumber polis kepada The Post.

Spade, atau nama sebenarnya Katherine Noel Brosnahan, meninggalkan suami Andy (adik lelaki pelakon David Spade) dan anak perempuan Frances. Dia juga ibu saudara pelakon Rachel Brosnahan, yang membintangi filem “The Marvelous Mrs. Maisel.”

Pereka fesyen Amerika yang ikonik ini membina empayarnya pada tahun 1993 dengan Andy, teman lelaki yang dia temui di kolej. Barisan beg tangan berkembang menjadi jenama gaya hidup sepanjang zaman, dengan syarikat itu kini menawarkan perhiasan, pakaian dan barang rumah.

Spade menjual syarikatnya pada tahun 2007 untuk meluangkan lebih banyak masa bersama anak perempuan Frances, yang dilahirkan pada tahun 2005. Dia kembali ke dunia fesyen pada tahun 2016 dengan jenama fesyen yang namanya diambil dari nama anak perempuannya, Frances Valentine.

Berikutan berita kematiannya, Kate Spade, yang kini dimiliki oleh Tapestry, mengeluarkan kenyataan tentang kematiannya:

“Walaupun Kate tidak lagi dengan jenama ini lebih dari satu dekad, dia dan suami dan rakan kreatifnya, Andy, adalah pengasas jenama tercinta kami, Kate akan dirindui. Simpati kami adalah dengan Andy dan seluruh keluarga Spade pada masa ini.”

Like kami di Facebook • Follow kami di Twitter • Follow kami di Instagram

Tinggalkan Pendapat Anda Untuk Semua Dengari