Pelancong British Lontar Isteri Dari Tingkat 7, Tertekan Dengan Sekatan Pergerakan

0
158

Seorang pelancong British telah ditangkap di Thailand setelah didakwa melontar isterinya dari balkoni tingkat tujuh kerana dia “tertekan” dengan sekatan pergerakan pandemik koronavirus.

Dave Mitchell, 46, melontar isterinya kerana tertekan dengan perintah berkurung kerana Koronavirus. foto.Viral Press

Menurut the Sun, Dave Mitchell, 46, mengurung diri dalam biliknya setelah pasangannya Sukanda, 56, jatuh dari bangunan di bandar timur Rayong pada hari Selasa.

Sukanda, 56, jatuh di antara tingkat satu dan dua sebelum mendarat di bumbung yang lebih rendah di bawah balkoni.

Dia masih sedar ketika perkhidmatan bantuan kecemasan tiba, memberitahu polis bahawa suaminya telah melontarnya ketika bertengkar.

foto.Viral Press
foto.Viral Press

Dia dirawat di tempat kejadian sebelum dikejarkan ke hospital dan kemudian didapati patah pinggul dengan lengan terkehel.

Thailand masih berada dalam keadaan sekatan pergerakan di seluruh negara, dengan perintah berkurung setiap malam dan larangan perjalanan domestik yang ketat, walaupun penerbangan sekali-sekala disediakan untuk warga Britain di negara itu pulang.

Pemerintah dan badan amal di seluruh dunia telah memberi amaran mengenai risiko lonjakan kes keganasan rumah tangga di bawah sekatan pergerakan kerana koronavirus.

Setelah tiba di tempat kejadian, pegawai polis menghabiskan masa lebih dari dua jam untuk cuba memujuk Mitchell keluar dari bilik.

Dave Mitchell, 46, melontar isterinya kerana tertekan dengan perintah berkurung kerana Koronavirus. foto.Viral Press
foto.Viral Press

Pada satu seketika semasa rundingan, dia pergi ke balkoni dan berlutut dengan tangan bersama-sama dalam apa yang kelihatan seperti berdoa.

foto.Viral Press

Jiran-jiran akhirnya membantu polis memecah masuk ke dalam bilik dan akhirnya Mitchell ditangkap.

Mejar Narongsak Trairat, wakil gabenor dari balai polis daerah Ban Chang, mengatakan, “Panggilan kecemasan dibuat kira-kira jam 2.30 petang, melaporkan bahawa seorang lelaki asing bertengkar dengan isterinya yang berasal dari Thailand.

Lelaki British itu mengatakan bahawa dia mula berdebat dengan isterinya kerana dia merasa tertekan dan tidak dapat kembali ke negaranya kerana wabak itu.

“Pegawai polis menahan suspek di balai polis Ban Chang dan menunggunya menenangkan diri sebelum menyiasat dan mengumpulkan bukti untuk proses selanjutnya.”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here